Visma Real Estate

Ota yhteyttä!
« Takaisin: Blogi

Tampuurin käyttöliittymä uudistuu – asiakkaiden toiveet kulmakivenä

27.5.2022

Tampuurin käyttöliittymä uudistuu – asiakkaiden toiveet kulmakivenä

Tampuuria on jatkossa entistä sujuvampaa käyttää. Visma Real Estate rakentaa Tampuurin käyttöliittymää uusiksi, askel kerrallaan. Asiakkaiden käyttökokemukset ja tarpeet ovat uudistuksen perusta.

Tampuurin käyttöliittymä tullaan uudistamaan kokonaisuudessaan. Työsarkaa riittää, sillä Tampuurissa on kymmeniä eri moduuleja. Siksi työtä tehdäänkin vaiheittain. Ensimmäinen näkyvä muutos tulee olemaan valikkorakenteen uudistus. Valikkorakenteen lisäksi ykkösvaiheessa uudistetaan osapuolikortti sekä kohderekisteri. 

– Yksi selkeästi asiakkaalle näkyvä muutos on mobiilikäytettävyyden parantaminen. Mobiilityökaluja on olemassa jo nytkin, mutta jatkossa ne kaikki ovat yhdessä paikassa, kertoo tuotepäällikkö Jani Puhakka. 

– Kaikkiaan Tampuurin käytettävyys paranee. Mobiilikäytettävyys helpottuu ja järjestelmästä tulee paremmin ohjaava. Käyttö on jatkossa entistä helpommin omaksuttavaa, Puhakka kuvailee. 

Kokonaisvaltainen uudistus ei tapahdu käden käänteessä, mutta ensimmäiset muutokset tulevat näkymään Tampuurin käyttäjien arjessa jo tämän vuoden puolella. 

– Jos uutta ulkoasua haluaa päästä makustelemaan jo nyt, sitä voi tarkastella Tehtävät-moduulissa, Puhakka vinkkaa. 

Asiakkaat valitsivat valikkorakenteen

Visma Real Estate kartoitti asiakkaidensa tarpeet haastattelemalla. Esimerkiksi uutta valikkorakennetta suunniteltaessa Visma Real Estate teki tutkimuksen, jossa asiakkaat arvioivat kahta eri versiota. 

– Käytännössä asiakkaat saivat valita, kumpi vaihtoehdoista toteutetaan. Työtä tehdään nyt siltä pohjalta, Puhakka kertoo. 

Sama tulee toistumaan kaikissa moduuleissa: tietoa kerätään asiakkailta itseltään. Taustatyö on olennaista, sillä muutos koskettaa isoa käyttäjäjoukkoa. 

– Tampuurilla on jopa 10 000 päivittäistä käyttäjää ja tarpeet ovat moninaiset. Haastatteluissa asiakkaat pääsevät kertomaan omat näkemyksensä siitä, miten Tampuuria voi kehittää niin, että se vastaa heidän tarpeisiinsa. Sitä tietoa me käytämme kehitystyön pohjana. 

– Asiakkaiden osallistuminen on meille tärkeää. Keräämme tietoa myös ideapalstalta, jossa asiakkaat voivat esittää ideoita ja äänestää niitä. Arvostamme suuresti sitä, että asiakkaamme haluavat kehittää Tampuuria kanssamme, Puhakka sanoo. 

 

Lue lisää Tampuurin uudesta käyttöliittymästä tästä!

Järjestimme aiheesta webinaarin ”Tehokas kiinteistödatan seuranta ja Tampuurin käyttöliittymäuudistus”, jonka loppupuoliskolla voit kuulla ajankohtaista tietoa missä vaiheessa käyttöliittymäuudistuksen kehitystyössä mennään. Katso webinaaritallenne >

https://www.tampuuri.fi/2023/03/kotkan-seudun-talokeskus-otti-tampuurin-tehokayttoon/

Tampuuri logo
Tampuuri logo